Här är Kirunas nya ansikte
Lagom till jul får Kiruna Lappland ett nytt ansikte utåt. Med ny logga och ny hemsida ska man locka fler turister.
INTE BARA KIRUNA. Kommunalrådet Kenneth Stålnacke och Kiruna Lapplands vd Peter Thornéus gillar den nya loggan vars bokstäver består av en mängd symboler över Kiruna - som kyrkan, stadshuset, en snöskoter och en snöripa.
Foto: Åsa Poromaa
- Tanken är att folk ska kontakta varandra och föra samtal om Kiruna. Samtidigt är det en ständigt pågående marknadsundersökning som företagen kan använda sig av för att bli bättre. - Det är alltid intressant att höra vad gästerna tycker och det är kritiken man lär sig någonting av, säger Nils-Torbjörn Nutti som driver kultur- och aktivitetsföretaget Nutti Sámi Siida i Jukkasjärvi. Han gillar möjligheten att koppla hemsidan till exempelvis Facebook, men är osäker på den nya loggan. - Den är svår att smälta, lite luddig. När man vet bakgrunden så ser man den på ett annat sätt - frågan är väl om gästerna gör det.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!