Callcenterföretaget Kalix Tele24 kommer framöver att stärka upp Hyresgästföreningens kontaktcenter i Stockholm. Kalixtelefonisterna kommar att täcka upp för kontaktcentrets ordinarie medarbetare när de har möten och utbildningar. Samarbetet innebär också att Kalix Tele24 stärker upp tryggheten om det ordinarie kontaktcentret inte är tillgängligt på grund av tekniska problem.
– Hyresgästföreningen är en ideell organisation med ett stort förtroendekapital att förvalta, både i relationen med sina medlemmar och med samhället i övrigt. De kommer att vara trygga hos våra telefonister, säger Kalix Tele24:s vd Roland Pihlström.
Hyresgästföreningens kontaktcenter har tidigare hanterat använt bemanningsföretag när de behövt extrapersonal. Enligt Jan Ekroth inköpschef och servicestrateg på Hyresgästföreningen, har det inte fungerat särskilt bra.
– Det viktigaste för oss är att säkerställa en hög service- och kvalitetsnivå gentemot de som tar kontakt med oss. Vi behöver också hjälp i vardagen att täcka upp för planerad och oplanerad frånvaro. Kalix Tele24 är en samarbetspartner som gör det här möjligt, säger Jan Ekroth.