Duschen ska åtgärdas senast på måndag

- Vi måste se över våra runtiner kring boendeanpassning, svarar Jan Boman, fastighetschef åt Tekniska förvaltningen.  Han anser att det är beklagansvärt hur familjen Nilsson-Andersson behandlats i Töre och enligt Bohman ska brådskande åtgärder vara utförda inom en vecka.

KALIX2007-09-29 01:45
När Kuriren ringer upp tekniska kontoret som har hand om boendeanpassning så visar det sig att handläggaren för ärendet inte visste om att Inger Nilsson-Andersson efter en månad fortfarande inte tar sig på toaletten och inte kommer in i duschen.Enligt sagesmannen hade ärendet rubricerats som brådskande och sedan lämnats till kommunens entreprenör, vid ett telefonsamtal får handläggaren veta att byggfirman har brist på snickare och inte hunnit åtgärda beställningen på huset i Töre.Fastighetschefen Jan Boman är inte personligen insatt i ärendet men säger att han har fullt förtroende för att hans handläggare ligger på entrerprenörerna så att jobben blir utförda i rimlig tid.- Även om vi befinner oss i en högkonjunktur så är det inte okej att vänta en månad på att få en fungerande dusch. Jag beklagar verkligen det inträffade men normalt sett fungerar det inte så här, det här är det enda klagomålet jag fått i år, hävdar Jan Boman. Efter Kurirens påtalan har tekniska kontoret satt press på byggfirman som är entreprenör åt kommunen, senast måndag morgon ska duschen hos familjen Nilsson-Andersson åtgärdas.Boman förklarar att enligt kommunens avtal med entreprenören ska brådskande ärenden utföras inom en vecka. Fastighetschefen ska efter detta följa upp hur det kan komma sig att en familj med specialla vårdbehov hamnar mellan två stolar och att ingenting händer.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om