Tunga nyetablerade samarbeten ligger till grund för företagets offensiva satsning.
Nyligen inledde de ett samarbete med Petter Stordalens lyxhotellkoncept At Six i Stockholm. Dessutom stod det i veckan klart att de även kommer samarbeta med lyxhotellet Four Seasons spa i Tokyo.
– Vi ser en allt större efterfrågan på våra produkter där marknaden för spa-anläggningar ökat avsevärt de senaste åren. Vi har nyligen etablerat samarbete som helhetsleverantör till Petter Stordalens At Six i Stockholm och så sent som i veckan lyckades vi landa ett samarbete med Four Seasons spa i Tokyo, berättar grundarna, huvudägarna och syskonen Johan och Anna-Lena Wiklund Rippert i ett pressmeddelande.
Förutom en utökning av lokalerna kommer c/o Gerd att investera i nya maskiner och arbeta med att digitalisera företaget.
– Varumärket Jokkmokk är väldigt starkt, inte minst för en internationell marknad. De kärnvärden vi valde gifter sig väldigt väl med de egenskaper som förknippas med varumärket Jokkmokk och som ett av världens nordligaste skönhetsföretag betyder den kopplingen väldigt mycket, säger Johan Wiklund.