Lovar att felet ska utredas

Telia utlovar kompensation för telefontrasslet. Dock vågar man inte ge något löfte om att få telefon och internet att fungera felfritt. - Vi ska se över vad som är felet och kontakta kunden, säger Jan Sjöberg, Telia.

Gamla ledningar. Att telefon och internet inte fungerar vintertid kan bero på de gamla ledningarna som inte bytts ut den sista sträckan om en mil mot parets hus, där den sista stopen står. Snön ställer till.

Gamla ledningar. Att telefon och internet inte fungerar vintertid kan bero på de gamla ledningarna som inte bytts ut den sista sträckan om en mil mot parets hus, där den sista stopen står. Snön ställer till.

Foto: Agneta Nyberg

JOKKMOKK2007-12-14 01:45
Enligt Jan Sjöberg, Telia presstjänst, är den gängse gången vid felanmälan att vända sig till Telia kundtjänst. Därefter ska ärendet gå vidare för att problemet ska rättas till - inom tre dygn. Trots att Maya Brünner ringt Telia kundtjänst minst 50 gånger för att få telefon- och internetanslutningen grundligt åtgärdade har inget hänt under ett års tid. Varken samtal eller skrivelser har besvarats.-Det är väldigt olyckligt och kan bero på den mänskliga faktorn, det kan jag inte uttala mig om. Jag är ledsen för kundens skull och ber om ursäkt å företagets vägar. Det är ingen tvekan om att de inte har fått den hjälp som de har rätt till, säger Jan Sjöberg.Han utlovar kompensation för utebliven telefoni. Sjöberg lovar att kontakta kundrelationer där ärendets gång bör finnas registrerat och återkomma med besked om vad det kan handla om under helgen.Ersättning
-Om man är utan telefon i fem dygn får man 200 kronor i ersättning vilket är bra i proportion till abonnemangsavgiften. Upprepade fel ska vägas in för en annan bedöming. Meningen är att kundtjänst ska återkomma till kunden så snabbt vi bara kan. Ingen ska behöva sväva i ovisshet. Orsaken till att det blivit så här ska jag ta reda på. Först ska vi kontakta kunden, säger Jan Sjöberg som uppger att förbindelsefelet ska redas ut.Om orsaken beror på undermåliga telefonledningar borde Telia undersökt detta innan löfte om telefoni och internet gavs, enligt honom. Åtgärder vågar han inte utlova.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!