Lovar att felet ska utredas
Telia utlovar kompensation för telefontrasslet. Dock vågar man inte ge något löfte om att få telefon och internet att fungera felfritt. - Vi ska se över vad som är felet och kontakta kunden, säger Jan Sjöberg, Telia.
Gamla ledningar. Att telefon och internet inte fungerar vintertid kan bero på de gamla ledningarna som inte bytts ut den sista sträckan om en mil mot parets hus, där den sista stopen står. Snön ställer till.
Foto: Agneta Nyberg
-Om man är utan telefon i fem dygn får man 200 kronor i ersättning vilket är bra i proportion till abonnemangsavgiften. Upprepade fel ska vägas in för en annan bedöming. Meningen är att kundtjänst ska återkomma till kunden så snabbt vi bara kan. Ingen ska behöva sväva i ovisshet. Orsaken till att det blivit så här ska jag ta reda på. Först ska vi kontakta kunden, säger Jan Sjöberg som uppger att förbindelsefelet ska redas ut.Om orsaken beror på undermåliga telefonledningar borde Telia undersökt detta innan löfte om telefoni och internet gavs, enligt honom. Åtgärder vågar han inte utlova.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!