Konkurs för tjänstebolag

Tjänsteföretaget Quality respons har gått i konkurs. Sex heltidsanställda och två timavlönade personer har fått lämna sina arbeten. - Jag har goda förhoppningar om att kunna ordna nya jobb till personalen, säger Rhoger Nilenstrand, en av ägarna.

JOKKMOKK2007-09-25 01:45
I juni förra året startade det nya tjänsteföretaget Quality respons, som sysslat med bland annat kundsupport per telefon, i Jokkmokk och Luleå. Målet var att inom ett år ha 37 anställda i Jokkmokk. Företaget fick nya lokaler i det tidigare äldreboendet Talvatisgården som byggdes om för att passa verksamheten. Den sista augusti togs beslut om att lämna in konkursansökan. Tio dagar senare avskedades sex heltidsanställda samt två timvikarier.Kunde inte investera
- Vi hade inte möjlighet att göra nödvändiga investeringar och ville inte öka skuldsättningsgraden varför vi sålde Luleå-företaget i juni. Likviditeten är därför bra och vi hade utan bekymmer kunnat köra bolaget i Jokkmokk fram till mars - april. Men då det är väldigt osäkert att vi sedan klarar att nå ett nollresultat, personalen räcker inte till för det, valde vi konkurs, säger Rhoger Nilenstrand som äger bolagets tillsammans med Craig Fletcher och Anders Martin.Rhoger Nilenstrand har dock goda förhoppningar om att hitta nya arbeten till personalen via företag på orten som han har kontaktat. Totalt berörs kring 60 personer i Jokkmokk samt i Luleå där Salus ansvar tog över.- Vi vet inte riktigt vad som hänt. Det fanns jättemycket jobb och planer på att rekrytera. Det är jättetråkigt, säger Inga-Lill Älmeros som varit operativ chef.Vattenfall inlandskraft, Sparbanken Nord, Nutek, Norrland center i Stockholm bidrog till finanieringen av bolaget som höll något längre än ett år på orten.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!