– Det var faktiskt första gången vi gör det här. Det är viktigt att de här nya företagen får visa upp sig. Riktigt kul att ha med UF-företagen från gymnasiet också, säger hon.
Arrangörer är Nystartskontoret och UF-verksamheten på Tornedalsskolan.
Inflyttande design
Ett spännande företag på mässan är Tygern i soffan. Bakom det kluriga namnet finns makarna Terese och Anders Östling som dessutom flyttar in till kommunen från Umeå.
– Jag kommer härifrån och vi tyckte att det skulle vara spännande att flytta hit, säger Terese Östling.
Deras produkt ligger i tiden med miljötänk och återanvändning.
– Vi designar om gamla möbler i ny tappning och gör slöjdarbeten också, säger Terese.
Goda råd inom näthandel hade Linda Hedström från Svensk handel som föreläste på mässan.
Näthandeln har ökat väldigt mycket de senaste åren och bara detaljhandeln omsatte 22,1 miljarder kronor ifjol, enligt Linda Hedström.
– Det beror på att kunderna vant sig vid att handla på nätet, att betalningssätten blivit säkrare och naturligtvis på att utbudet har vuxit, säger hon.
"Gamla och unga"
Det är inte bara unga som handlar på nätet i dag. Linda Hedström visar ett exempel på ett lyckat danskt företag där äldre kvinnor specialiserat sig på att sälja hemstickade kläder på nätet.
– Sajten heter mormor.nu. Deras kunder är de stressade 40-talisterna som golfar och reser så de inte hinner med handarbete. Då köper de en handstickad mössa som det står "made by mormor" på, äger Linda Hedström och skrattar.
När det rör marknadsföringen gäller det att finnas med i de sociala medierna som facebook, bloggar och dylikt, menar hon.
– Det gäller att möta kunderna på den arena där de finns. Bloggar på företagshemsidor ökar mer och mer, säger hon.