Påskens bokstavsjakt blev ett sätt för Dundret att presentera sin nya aktör. De gömda bokstäverna bildade namnet på en boktrilogi om små troll med en stark koppling till naturen.
– Vi kommer samarbeta med Trollihopp och författaren Magnus Emlén. Det blir jättekul, Trollihopp blir som ett övergripande tema som kommer att ge den där magiska känslan när man besöker oss, säger Wesley Overklift, marknadschef vid Dundret Lapland.
När vi pratar med Magnus Emlén har han precis hunnit installera sig på skidanläggningen.
– Tanken är att jag ska syssla med produktutveckling, fotografering och barnaktiviteter, där implementeras Trollihopp i det hela, säger han.
Exakt vad som kommer hända är han inte riktigt redo att avslöja än.
– Vi är i planeringsstadiet, men Dundret har en ny backe som heter Grönskimmer och tanken är att vi ska börja med att skapa roliga upplevelser i den, säger Magnus Emlén och fortsätter:
– Det blir en hel del överraskningar. Ambitionen är vi ska skapa mycket glädje och magiska upplevelser och äventyr, säger Magnus Emlén.
För honom själv betyder samarbetet mycket.
– Hela grejen med böckerna är att få barn att vistas utomhus, röra på sig, ta hand om miljön och lära sig att ta hand om varandra. Det speglar ganska bra ihop med Dundrets värderingar. Det är givetvis toppen att nå ut på det här sättet tillsammans, säger Magnus Emlén.