Efter att kassorna öppnades den 6 december hann Dundret sälja liftkort för 2,3 miljoner innan årsskiftet, något som överskrider det smått tumultartade fjolårets totala försäljning på 2,2 miljoner. Försäljningen har efter årsskiftet legat på historiskt sett höga nivåer. Verksamhetschef Tobias Larsson jämför med 2015 som han menar är en säsong med höga intäkter och kanske den senaste säsong där liftkorten sålt riktigt bra.
– Jämfört med då ligger vi lite ovanför i försäljningen för januari och februari, säger han.
Totalt har försäljningen uppgått till över 3,6 miljoner innan sportlovet. Under förutsättning att allt klaffade under den så viktiga vår- och lovperioden uppgav de att rekordnivåer var möjliga. En målsättning som nu äventyras i allra högsta grad i och med Coronavirusets spridning.
– Jag tror att det står ganska klart utifrån vad som händer i vår omvärld att det kommer påverka verksamheten negativt. I dagsläget är det svårt att bedöma i vilken omfattning, men vi tror att det kommer innebära relativt stora konsekvenser, säger Alexander Kult.
Han uppger att de ständigt följer utvecklingen, men att de i dagsläget gjort bedömningen att hålla anläggningen öppen.
– Den bedömningen kan ändras, det följer vi kontinuerligt upp och utvärderar. Men den absolut viktigaste delen är att minska smittspridningen och vi följer både Folkhälsomyndighetens och SLAO:s rekommendationer, säger Alexander Kult.