Vilda Kidz prisade till folkets jubel

Från vardagshjältar till internationellt uppmärksammade. Vinnare av Årets varumärke 2019 är Anna och Stefan Karlsson på Vilda Kidz, som fick ta emot priset till stående ovationer.

Foto: Elin Parmhed

Gala Night2019-10-18 22:41

Det var andra året i rad som Vilda Kidz stod som nominerade till priset, men i år ledde det hela vägen fram till vinst.

Anna och Stefan Karlsson fick till publikens jubel och under stående ovationer gå upp och ta emot priset, som delades ut av Birgitta Bergvall-Kåreborn, rektor vid Luleå tekniska universitet som står bakom priset, och Ronny Olovsson från Vinter som är med i jurygruppen.

– Jag tror att vi berör. Jag tror att vi gör något som alla egentligen vill göra men som de kanske inte gör, säger Anna Karlsson.

Vinnarparet menar att priset inte var väntat.

– Vi är ju inget varumärke, vi är ju bara vi. Men det känns jätte, jättekul. Det är roligt att få ett pris lokalt, tidigare har vi vunnit pris nationellt och internationellt, säger Anna Karlsson.

Hur var det att ta emot priset till folkets jubel?

– Det kändes kul, vi har många sponsorer här ikväll och många inom näringslivet som stöttar det arbete vi gör. Det här är lika mycket deras pris, utan dem är det vi gör inte möjligt, säger Anna Karlsson.

Vad är det som fortsätter driva er?

– Glädjen i barnens ögon, säger Stefan Karlsson.

Hur ska ni fira?

– Inte för sent, för imorgon klockan tio ska vi vara vilda igen, säger Anna Karlsson.

Förutom Vilda Kidz var även JIAB och Råvara nominerade till priset.

Årets varumärke

Juryns motivering lyder: Ett engagemang utöver det vanliga. Anna och Stefan har gått från vardagshjältar till internationellt uppmärksammade. VildaKidz är ett varumärke som klivit upp på den nationella scenen och även nått hela vägen över Atlanten till Mark Zuckerberg. Att med så små resurser, men så stort hjärta, bygga ett nationellt starkt varumärke är inspirerande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om