Stora Nolia missade 100 000-målet

Stora Nolia i Piteå lyckades inte hålla publiktrycket uppe ända in i mål, 93 379 besökare blev utfallet för hela mässan.

Slut. Det blev inget högtryck sista dagarna vid Stora Nolia. Snarare motsatsen.

Slut. Det blev inget högtryck sista dagarna vid Stora Nolia. Snarare motsatsen.

Foto: Stig Nordlund

Evenemang2016-08-15 16:36

Det var dåligt väder sista helgen.

– Vi hade målet 100 000 besökare och gjorde en väldigt stark inledning av Stora Nolia med det bästa besöksantalet för en enskild mässdag i Piteå på tolv år. Då hade vi nästan 4 000 besökare fler än motsvarande dagar förra gången mässan gick i Piteå. Sedan satte framför allt vädret krokben på den positiva trend vi var inne i. Näst sista dagen, då vi traditionellt har en av de bästa besökssiffrorna, var det ihållande regn och runt elva grader något om gjorde att många valde att stanna hemma. Bara under den dagen tappade vi cirka 5 000 besökare mot det normala för den sista lördagen, säger Nolias vd Tommy Abrahamsson.

Utställarna förefaller nöjda i alla fall, menar han.

Här är publiksiffrorna dag för dag vid årets upplaga av Stora Nolia i Piteå:

Lördag 6 augusti: 14 665 besökare.

Söndag 7 augusti: 10 494 besökare.

Måndag 8 augusti: 10 615 besökare.

Tisdag 9 augusti: 9 383 besökare.

Onsdag 10 augusti: 16 088 besökare.

Torsdag 11 augusti: 8 153 besökare.

Fredag 12 augusti: 9 092 besökare.

Lördag 13 augusti: 7 517 besökare.

Söndag 14 augusti: 7 372 besökare.

Totalt blev utfallet 93 379 besökare under den nio dagar långa mässan.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om