23 butiker i centrala Boden deltog i skyltsöndagens tävling, där handlande bodensare fick lägga sin röst på den butik de ansåg hade vackrast skyltfönster.
– Det var många affärer som hade förberett sig jättemycket så det var fantastiskt roligt, säger Rikard Mattsson, verksamhetsledare på Företagarna i Boden.
Inför helgen hade butikerna täckt för sina skyltfönster för att sedan avtäcka dem gemensamt under söndagen. Tanken var att bygga upp ett intresse bland invånarna, vilket också lyckades, menar Rikard Mattsson.
– Vi fick massor med positiv feedback från bodensarna om det, de gillade att det var lite mystik kring det hela.
Läs mer: Täckta skyltfönster åter
Under dagen räknade Företagarna ihop de totalt 682 inkomna rösterna, ungefär dubbelt så många som föregående år. Vinnare blev alltså Hemma hos Molly med 262 röster, nästan hundra mer än tvåan Guys & Dolls och mer än två hundra fler än trean Saxarna.