Slutet gott, enligt gamla tvättägarna
Ägarbyte blev lösningen på låsningen. Det anser säljarna av Textilservice, Björn Lagerqvist och Robert Ljungberg. - Vår tvist med landstinget gick inte att lösa, säger Björn Lagerqvist.
ENDA LÖSNINGEN. "Vår tvist med landstinget gick inte att lösda", säger Björn Lagerkvist, en av säljarna av Textilservice.
Foto: Andreas Wälitalo
- Det var ingen normal affärsrelation och det hela utvecklades till en prestigekamp med andra diskussioner än textilfrågor, anser Björn Lagerqvist.- När Norrbottens läns landsting aviserade om hävning av avtalet tvingades vi säga upp halva personalstyrkan. Och verksamheten i Boden riskerade att bli kraftigt decimerad. Det var ett orimligt högt pris och i detta fanns bara förlorare.Känns det bittert att det går så här efter nedlagd tid och möda på bolaget?- Absolut inte. Grundkänslan är otroligt positiv. Ägarbytet var den bästa vägen för att säkra att anläggningen förblev intakt. Vi har en helt suverän personal som jag tror kan tillföra väldigt mycket inom Textilia.Sova ikapp
Björn Lagerqvist går vidare med sitt konsultföretag. Robert Ljungberg, som varit VD, ska först ta igen litet förlorad sömn. Framtiden ska han fundera på. - Vi önskar personalen allt gott tillsammans med nya ägarna, säger Robert Ljungberg.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!