På fredagens företagsfrukost på Boden Business Park visades filmen för första gången.
Bakom produktionen finns Jacob Nilsson, Silverview, och Viktor Johansson, Meramedia.
– Vi har spelat in under ett års tid så det ligger en hel del jobb bakom, säger Johansson.
Duon ligger bakom ett flertal liknande produktioner i Luleå, men nu hade turen kommit till Boden.
Och företagarna kan nu använda den i sin marknadsföring – för att locka ännu fler turister.
– De har plockat russinen ur kakan och gjort en film av det, som alla kan använda. Jag som turistföretagare hade inte klarat mig själv utan hjälp av exempelvis Tree Hotel och Sörbyn Turism, säger Fredrik Broman, som driver Aurora Safari Camp i Råne Älvdal.
– När turisterna kommer hit vill de göra flera stopp och jag är bara en del i det, fortsätter han.
Från Boden Turism är man förväntansfulla på vad filmen kan ge kommunen i marknadsföringssyfte.
– Vi har gjort den här filmen i det projekt vi jobbar med i "Destination Capacity Building in Swedish Lapland". Vi vill marknadsföra destinationen Boden och locka fler besökare till våra turistföretag, säger Marita Bergström, Boden Turism.
– Vi saknade en film att kunna visa helheten. Ofta besöker resesäljarna bara ett eller två företag och då behövde vi kunna visa helheten vad Boden är och kan erbjuda.