Pizzabråk i Boden

Danno Hadelius tröttnade på att inte få den mat han hade beställt. Nu är han blockad hos sin lokala pizzeria.

Foto:

Boden2017-06-23 15:39

Danno Hadelius har handlat pizza från restaurang Milano under ett par års tid. Han och hans fru köper hem pizza då och då när de inte orkar laga mat. Han brukar beställa pizza och frun brukar köpa en räksallad.

Det händer att de gör beställningen via Onlinepizza, där restaurang Milano finns ansluten. Man kan välja extra tillbehör till pizzan, vilket de ofta gör. Det kan vara en extra dricka, pizzasallad eller extra räkor i räksalladen.

– Det gick jättebra i början. Men över tid har det blivit sämre och sämre med de extra beställningarna och allt oftare har de glömt att ta med dricka eller inte lagt till några extra ingredienser, säger han.

Sammanlagt uppskattar Danno Hadelius att han vid 14 beställningar inte fått de extra tillbehör de beställt – till ett värde av 620 kronor.

– Om personer inte känner att de har fått de har beställt så brukar vi försöka kompensera dem med något till nästa beställning. Det kan vara en gratis pizza, hemkörning eller annat, säger Kalek Panahi, ägare av restaurang Milano.

Danno Hadelius bestämde sig för att uppmärksamma andra kunder om hur han upplever servicen på restaurangen. Han skrev ett omdöme på Onlinepizzas sajt. Han nämnde att han var besviken över att inte ha fått sina drickor i beställningen och skrev att han kanske kommer att beställa från ett annat ställe nästa gång.

Det gick en vecka innan Danno Hadelius och hans fru beställde pizza igen. Han gjorde beställningen via sajten och pengarna drogs från hans kort. Men efter en stund fick han besked att restaurang Milano hade nekat beställningen.

När han fick meddelandet ringde han till pizzerian och frågade varför han inte fått göra sin beställning. Då svarade ägaren Kalek Panahi, enligt Danno Hadelius, att det kanske var bättre att han handlade pizza från en annan restaurang, då det inte verkade som att han var nöjd med servicen som erbjuds. Pengarna för beställningen sattes tillbaka på kortet.

– Jag och frugan är verkligen nöjd med maten som de gör och vi har handlat därifrån i flera år och vi vill inte byta pizzeria. Vi vill däremot få det vi har beställt.

– Det låter som att vi har olika uppfattningar om vad som är extra eller inte, säger Kalek Panahi.

Men pizzabråket som legat och jäst kan få en lösning efter att Norrbottens Media pratat med de båda parterna. 

Kalek Panahi har sträckt ut en olivkvist med en inbjudan till en kopp kaffe och ett samtal där de ska diskutera hur mycket räkor som räknas som extra vid en beställning, så att Danno Hadelius framöver ska kunna känna sig nöjd med det han beställt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!