Nytt spanskt spel släpps i Boden

Ett nytt spanskt spel för unga lanseras – i Boden. Det är Formsmedjan i Boden och utvecklaren Pablo Castilla som tagit fram det kommersiella spelet för unga.

Foto: Emmilie Engström

Boden2018-02-21 11:40

På fredag lanseras spelet ”Pesadilla en el centro comercial” på Boden Business Park. Utvecklaren Pablo Castilla tycker att just Boden Business Park är helt rätt plats för lanseringen, då han själv har gått en liknande spelutbildning som den i Sävast.

– Här lär dem sig samma saker just nu, som jag fick lära mig nyss, säger han.

Plattformsspelet har gått på export till Spanien och köparen är konsumentorganisationen Facua. Målgruppen för spelet är unga konsumenter.

– I en tid då det är svårare än någonsin för unga människor att navigera bland all information så är detta helt rätt satsning för oss. Vi ser att engagemanget för föreningsliv, i politiken och det traditionella läsandet minskar samtidigt som informationsinhämtningen förändras. I den skärningen så uppstår samtidigt en fara där unga människor går miste om relevant samhällsinformation och tappar således sina lagstadgade rättigheter. Via detta spel som plattform förmedlas kunskap till den relevanta målgruppen som förbättrar och förenklar deras vardag, säger Palle Andersson, vd på Formsmedjan.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om