Nytt samarbete för Bodenbyrån

Den strategiska kommunikationsbyrån Formsmedjan är ny officiell partner och leverantör till Basketlandslagen och Svenska Basketbollförbundet.

Foto: Christine Olsson/TT

Boden2019-05-02 09:45

Nu kommer kommunikationsbyrån Formsmedjan att ta fram en ny webbplattform för Basketlandslagen och dela ut ett nyinstiftat kommunikationspris. Samtidigt startar arbetet med att utveckla den digitala kommunikationen hos landets basketföreningar de kommande åren.

– Vi är ju basketfans på kontoret och involverade på olika sätt i basket redan i dag. Vi ser, är engagerade och stöttar basketen, både som privatpersoner och som företag. För oss är det en ära och ett påtagligt ansvar att få kombinera vårt basketintresse med vår profession. Vi vill vara med och utveckla Basketsveriges digitala kommunikation, säger Palle Andersson, vd på Formsmedjan

Johannes Wohlert är marknads- och kommunikationsansvarig hos Svenska basketbollförbundet och berättar att anledningen till det nya partnerskapet till stor del beror på det ökade intresset av sporten.

– Vi befinner oss just nu i ett läge där intresset för svensk basket ökar. Det gäller både för SBBF:s breddverksamhet och våra landslagstjärnor. Vi är en sport som binder samman det nya Sverige med det gamla, med världens bästa underhållning som verktyg. För att vi ska nå våra högt ställda mål kopplat till både intresse och utövare framgent så väljer vi nu att satsa på en gemensam webbplattform för våra basketlandslag.

Nu är målet att hjälpa sporten klättra bland landets sportintresserade.

– Vi är taggade till tänderna och ser fram emot få vara med att hjälpa sporten att klättra bland landets sport- och underhållningsintresserade. Drömmen är att basketen ska ta samma position i Sverige som den redan nu har i USA, Spanien eller Grekland, säger Formsmedjans projektledare, Christoffer Gramner.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om