Han har bott i bostadsrättshuset sedan 1993. Sedan dess har Sävast vuxit. Enligt honom har trafiken ökat avsevärt de senaste åren på Svängleden.
– När de byggde om 97:an och satte mitträcken stängde de utfarten som fanns här intill, säger han.
Sedan dess är det många som väljer att köra Svängleden upp till golfbanan och den vägen ut till 97:an. Ska de till Luleå blir det en stor omväg att köra ner mot Boden till Svartbyn för att komma ut på 97:an.
Nu ska det byggas 70 nya villor, bara en bit bort. Sävast marknadsförs av Bodens kommun som ett utmärkt ställe att bo på för dem som arbetar i Luleå.
– De kommer ju också att välja att åka förbi här.
Husen, som tillhör Bostadsrättsföreningen brunnsvindan, ligger på Trånga gatan. Många av dem står längs Svängleden, som är en landsväg och genomfartsled. Husen är byggda så att altanerna vetter mot Svängleden. Den högsta tillåtna hastigheten är 70 kilometer i timmen.
Medan det vid busshållplatsen ovanför de första husen på Trånga gatan är 50, blir det 70 strax före Benny Wikströms hus. Den hastighetsgränsen gäller en kort sträcka, sedan blir det 50 igen när det kommer en rondell.
– Man sänkte till 50 vid busshållplatsen för att barnen från skolan intill står och väntar där. Men varför satte man inte 50 hela vägen till rondellen?, säger Benny Wikström.
Marken lutar ner mot husen och det är som om att ljudet från trafiken transporteras utför backen.
Benny Wikström berättar att bostadsrättsinnehavarna försökte redan för 15 år sedan få ett bullerplank.
– Då var det Trafikverket som var ansvarigt. De ville sätta upp planket en meter från våra altaner, så det blev inget.
Nu har han och anra grannar sett att det går att bygga plank mycket nära vägen.
– Som i Luleå till exempel.
Han säger att i övrigt trivs de.
– Barnen har gått i skolan här bredvid och förskolan ligger nära.
Ordföranden Karin Wikström har skickat en skrivelse till kommunen där bostadsrättsföreningen lagt fram sina krav. "Ljudnivån från vägen, Svängleden och dess busshållplats är oacceptabel", står det på blanketten där namnunderskrifterna samlats in. De listorna är bifogade brevet till Bodens kommun.
Till att börja med vill föreningens medlemmar att det görs en bullermätning vid busshållplatsen.
– Nu väntar jag på besked från kommunen, säger Karin Wikström.