Framförallt har debatten pågått på tidningarnas insändarsidor mellan en representant från den tidigare leverantören Com hem och Bodenbos vd Johan Johansson.
– Det är väl någon hyresgäst som varit missnöjd till en början när det strulade, men nu har det börjat fungera igen. Vi har ett basutbud på 15- 16 kanaler och de som vill kan betala extra för att få fler kanaler, säger Lars- Erik Englund, vice ordförande i Hyresgästföreningen Boden.
Han bor själv i Bodenbos hus, så han har följt förändringen på nära håll.
– Jag har gjort prisjämförelser och det har inte blivit någon egentlig prisskillnad, säger Lars- Erik Englund.
Han konstaterar att Hyresgästföreningen inte har fått in några formella klagomål sedan förändringen trädde i kraft i början av februari.
– Ja, vi hade ju Com hem som tv- leverantör under många år. Men nu gjorde vi en upphandling då var det BDTV som vann den, säger Johan Johansson, vd på Bodenbo.