Susanna Sandström har arbetat i det som numera heter Hemi hemtjänst sedan starten för fyra år sedan.
– Det var två kvinnor som startade det. Sedan gick de in i Sensia när vårdcentralen öppnade. När den gick i konkurs blev det rekonstruktion av vår del, säger Susanna Sandström.
Det var då Erik Hegglund och Mattias Bergqvist köpte företaget och det fick åter namnet Hemi hemtjänst.
– Vi har jobbat så hårt och vi har fått höra att det blir bättre sedan. Men det blev det ju inte, säger Lisa Jönsson.
Båda är besvikna över att de inte fått tydligare besked från företagsledningen.
Läs även: 50-drabbas-av-konkurs
Och: konkursen-gick-inte-att-undvika
På tisdagen höll konkursförvaltaren advokat Bo Andersson möte med personalen, där deltog även alla grupp- och sektionschefer samt företagsledningen.
– Han sa att verksamheten fortsätter, men inte så länge till. Vi kommer inom kort att få skriftliga uppsägningar och får jobba så länge verksamheten är igång, sedan får vi gå hem, säger Lisa Jönsson och Susanna Sandström.
Enligt dem fick de inga besked från företagsledningen, trots att de ställde frågor.
– Vi undrade ifall kunderna väljer att gå över till det andra bolaget Din hemservice, kan man då erbjuda oss jobb där?
Lisa Jönsson säger att hon kan förstå om man inte kan lova all personal att gå över till det andra företaget.
– Men man kunde väl ta in i tur och ordning, att de som jobbat längst får gå in först.
Framförallt tänker de på sina kunder.
– De är oroliga och har många frågor. Men vi kan ju inte säga något, säger Lisa Jönsson och Susanna Sandström.
Mattias Bergqvist säger att det gått så kort tid sedan konkursen.
– Men så fort vi kan säga något kommer vi att personligen informera var och en. Såväl kunder som anställda.
Fotnot: Även Din hemservice ägs av Erik Hegglund och Mattias Bergqvist.