Årets skyltfönster utsett

Årets tävling om bästa skyltfönster i Boden är avgjord. För tredje året vinner inredningsbutiken på Drottninggatan.

Helena Johansson ägare av  Hemma hos Molly.

Helena Johansson ägare av Hemma hos Molly.

Foto: Karin Sjöberg

Boden2016-12-22 13:51

Enligt tradition har skyltfönstren på de butiker som deltagit i tävlingen varit täckta den sista veckan fram till skyltsöndagen den 27 november.

Då avtäcktes de samtidigt klockan 12.00 och Bodensarna fick chansen att rösta fram den bästa skyltningen.

I år deltog 19 butiker i tävlingen.

Nu har rösterna räknats samman och en vinnare har korats.

Det är tredje året i rad som tävlingen hålls och återigen föll rösterna på butiken Hemma hos Molly.

Det är organisationen Företagarna som står bakom arrangemanget.

– Det är verkligen jättekul att så många butiker engagerar sig och skapar en känsla av att

julhandeln drar igång på allvar, lite som förr i tiden. Butikerna lägger verkligen ner själ och hjärta i sitt mål att göra handelsupplevelsen i Boden till något extra, säger Rikard Mattson, verksamhetsledare.

Han säger också att intresset för arrangemanget växer för varje år.

Totalt kom det in 500 röster i år.

Efter inredningsaffären placerar sig två frisersalonger. På andra plats placerade sig Salong Guys & Dolls och på tredje kom Salong Saxarna.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om