Missnöjd kund får ersättning
Älvsbyhus måste kompensera en missnöjd kund i södra Sverige. Kunden har fått ett felaktigt golv inlagt i sitt kök och nu har Allmänna reklamationsnämnden beslutat att företaget ska kompensera kunden med 12.650 kronor.
I augusti 2006 var en representant från golvtillverkaren i huset och tittade på golvet. Enligt honom är det olämpligt att lägga den typen av golv i ett kök och han ifrågasatte också kompetensen hos den hantverkare som hade lagt in golvet. Den missnöjda kunden har nu vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Han har i första hand yrkat prisavdrag med 12.650 kronor, i andra hand en ny leverans med ett felfritt golv. Rätt till prisavdrag
Enligt nämnden har Älvsbyhus inte bemött kundens uppgifter om fel och brister i golvet. Kundens uppgifter motsägs inte heller av övrig utredning i ärendet och läggs därför till grund för bedömningen. ARN bedömer att golvet är att betrakta som felaktigt och att kunden därför har rätt till prisavdraget som han yrkat.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!