Reportage med hög hip-faktor

Bon, nummer 14

Kultur och Nöje2003-10-07 06:30
Livstilsbibeln Bon är redan inne på nummer 14. Tiden flyger när man har roligt, och det verkar Stockholmsredaktionen på Bon ha. Intervjuer med Chicagohousens främsta växlas med Brassefilm, artikel om varumärkeshysteri och de hetaste konsttrenderna. Hippfaktorn är hög i detta magasin, men det tenderar allt för ofta att bli för mycket. Som en Johan Renck-video med alla de senaste designerkostymerna och hypade tapetmönstren från Johan Schalin. Möbler, inredning, musik och snusk blandas med massor av reklamsidor. <BR>Faktiskt irriterande många annonssidor, men visst, jag antar att det är verkligheten för en redaktion som vill hålla igång ett livstilsmagasin i Sverige, utan att leva på vatten och bröd. Men Bon har också en hel del bra kvalitéer. Om du inte tappar bort dig bland alla annonssidor finns det också en hel del intressanta reportage att ta del av och redaktionen och deras medarbetare har också full koll på vilka kaffelatte-bord som just nu är mest inne i Tokyo och Paris. <BR>Men pallar du inte att betala 49 riksdaler för (endast) ett par bra reportage så ska man nog vara rejält insnöad på trender och trendkänslighet för att fastna i Bon-träsket. Fast å andra sidan har jag svårt att se vilket magasin i Sverige som skulle göra ett ?bättre? livstilsmagasin. Om inte Face-redaktionen i London lär sig å, ä och ö.<BR>
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!