Magasin med mersmak

Populärkultur fortsätter att växa som en löpeld över landet och nya magasin poppar fortfarande upp som svampar ur jorden. Trots internet och en mediaström tjock som ärtsoppa. Det är också i magasindjungeln du hittar de nya trenderna, musik och livsstilarna. Kuriren har kollat in några nya uppstickare som du kanske inte visste fanns. Allt för att du bättre ska hitta rätt i djungeln av influenser.

Kultur och Nöje2004-11-11 06:30
I samma stund som den svenska regeringen fick idén att dra bredband över varenda tuva och stock i landet, och bredbandsbolaget gjorde vanliga telefonjack till ADSL förutspådde många en mediakris. Till stor del har också belackarna fått rätt, dagstidningarna blöder och institutioner som Sveriges radio tappar allt mer mark. Men. Trots mörker och en växande mediaström så fortsätter eldsjälar, trendgurus, kompisgäng, tonårsflickor med popdrömmar och stora mediakoncerner att starta nya populärkulturmagasin som aldrig förr. Bland de stora och välkända drakarna finns det även massor av smala popfanzines, specialmagasin och gratistidningar som slåss om uppmärksamheten. Det är inte heller bara de inhemska magasinen som slåss om att ha koll på det senaste trenderna. I Sverige blir också den strida strömmen av utländska magasin ett lätt sätt att hålla reda på vad som sker i metropoler som London, New York och Paris.<br>
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!