Tittarna fick en glimt av livet i lägenheten på 36:e våningen, med utsikt över Bangkok.
Anchisa "Foki" Soirak Wallström såg programmet som en kul grej, men anklagar Kanal 5 för att inte spela med öppna kort.
- De sa att det skulle handla om unga entreprenörer och inte att det skulle heta Svenska miljonärer. Men det handlade mest om hur jag bor och om lyxlivet. Jag tycker att det blev ytligt, säger hon.
"Blev imponerad"
Matilda Walker, Kanal 5:s producent för programmet, förstår inte kritiken.
- Det är tråkigt om hon känner sig missförstådd. Det handlade ju mycket om Foki som entreprenör. Jag blev imponerad av henne, och tycker att det framgick att hon är otroligt smart, säger Matilda Walker.
2009 blev Anchisa "Foki" Soirak Wallström utsedd till årets bloggare vid Veckorevyns Blog awards. Vid sidan av bloggen driver hon ett företag med cirka 20 anställda och producerar kläder under egna märket Foki wa. Varje plagg sys upp i begränsat antal och finns hos återförsäljare i Asien.
Hon planerar att öppna egna butiker i Bangkok och i Tokyo.
- Nu är jag etablerad här, och tänker snart satsa på Europa och Sverige. Mina kläder är färgglada och syns, ögonen dras till dem. Jag hoppas att Europa ska vara moget för det snart. Jag sköter all business själv, säger hon.
Målmedveten
Anchisa "Foki" Soirak Wallström beskriver sig själv som hungrig och målmedveten.
- Jag älskar att leva livet fullt ut, säger hon.
Den nya tillvaron är givetvis en enorm kontrast mot livet i det lilla samhället norr om polcirkeln.
- Jag älskar Jokkmokk men det passar inte riktigt min livsstil. Jag längtade jättemycket till Thailand och har många affärskontakter här, säger hon.