Man måste ta sig tid att lyssna ordentligt ibland.<br>Som när något nytt av Aimee Mann landar. Och man ska ta ställning till om det bara är bra. Eller väldigt mycket bra.<br>När det gäller nya The Forgotten Arm så är det risk för att det är det senare epitetet som gäller.<br>Nu skriver hon låtar på piano och har uppenbarligen sköljt in sig med en hel del av sånt som arbetades fram av Elton John och Rod Stewart i början av 1970-talet.<br>Det här är mycket energisk musik. Men den ställer också krav på den som lyssnar på den. Fast ställer man upp på det så ligger kvaliteten nästan besvärande nära.<br>Förresten så ska ingen tycka att omslaget, med ett par boxare, är underligt. Aimee Mann har själv börjat boxas sedan senast. <br>Och hon sparrar mot lyssnaren, i stabila melodier som arr-mässigt pendlar mellan altcountry och traditionell rock.<br>Man vänjer sig vid henne. Hon har något att säga. Och även om det här kanske ändå inte riktigt når upp till höjderna på Bachelor No. 2 (som inspirerade Paul Thomas Anderson till filmen Magnolia, där hennes musik också förekom) så är det tillräckligt bra för att man ska känna det som motiverat att utbrista i diverse spontana jubelrop.<br>Gör alltså det.<br>Sedan ni köpt The Forgotten Arm.<br><br><br><br><br>