Skärp er eller byt personal

Att få en vaccinationstid per telefon är lättare sagt än gjort, enligt signaturen Hans.

Att få en vaccinationstid per telefon är lättare sagt än gjort, enligt signaturen Hans.

Foto: Johan Nilsson/TT

Insändare2021-04-13 12:48
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag mottog via post en blankett för vaccination den 31 mars och tog genast kontakt med det nummer som angivits för bokning av vaccin. Väntetiden var lång, men jag väntade tålmodigt på min tur.

En kvinna svarade då att det inte fanns fler tider för bokning av vaccin men att jag skulle återkomma efter påsk för att få en tid.

Jag kontaktade en vän som då förklarade att man inte skulle behöva vänta så länge för att boka tid och därför kontaktade jag samma nummer igen lite senare samma dag. Mannen som svarade då sa att jag kunde ringa nästkommande dag för att boka tid för vaccination.

Jag ringde som mannen hade sagt och efter att ha väntan en kvart i telefon fick jag prata med en yngre man som då förklarade att det inte gick att boka tid nu och att jag skulle återkomma.

Nu undrar jag om man kan behandla människor som dessutom är i riskgrupp och född i mitten av 40-talet på detta sätt. Det verkar mer eller mindre vara diskriminering av medborgare som regionens personal sysslar med.

Skärp till er och använd en annan policy mot era gamlingar eller byt ut personalen.