Unga företagare som hoppas på att bli bäst

UF-företagen i Gällivare har hållit sig framme i både det regionala och nationella sammanhanget i flera år. Nu gör Smart Heart anspråk på ännu en framstående Gällivare-placering.

HJÄRTAT I CENTRUM. UF-företagen i Gällivare har visat framfötterna tidigare. Nu siktar UF Smart Heart på att följa i sina föregångares spår. Produkten är en hjälpreda med förbandsmaterial och liknande när olyckan är framme. Vd Sandra Eriksson, mitten, hoppas på framgång tillsammans med Beatrice Nilsson, Emma Johansson Koski, Ida Johansson, Linn Arvola och Victoria Arvola. Anna Björnfot, som också ingår i företagsledningen, saknas på bild.

HJÄRTAT I CENTRUM. UF-företagen i Gällivare har visat framfötterna tidigare. Nu siktar UF Smart Heart på att följa i sina föregångares spår. Produkten är en hjälpreda med förbandsmaterial och liknande när olyckan är framme. Vd Sandra Eriksson, mitten, hoppas på framgång tillsammans med Beatrice Nilsson, Emma Johansson Koski, Ida Johansson, Linn Arvola och Victoria Arvola. Anna Björnfot, som också ingår i företagsledningen, saknas på bild.

Foto: Kenth Bergmark

Gällivare2009-12-18 06:00
UF-företagande handlar om gymnasieundervisning i företagandets grunder med det pedagogiska greppet att eleverna utvecklar och marknadsför en egen produkt.De senaste åren har Gällivares UF-företag hållit sig långt framme i den nationella tävling som landets alla UF-företag deltar i i samband med utbildningen.Smart Heart i Gällivare försöker nu följa i sina föregångares spår med en ny topplacering.- Visst hoppas vi på det. Men det är hård konkurrens och det gäller att ha en unik och bra produkt, marknadsföra den ordentligt och sedan lyckas sälja den. Göra ett bra företagsjobb, säger Sandra Eriksson, vd. Produkten Smart Heart, lika med företagsnamnet, är en hjärtformad liten förvaringsbox för Första hjälpen-produkter som pryder sin plats i varje hem.Hjärta mot smärta
- Man kan ha den i bilen, eller varsomhelst. Får man ett litet sår eller behöver plåstra sig, finns alla grejerna i asken som i sin form också utgör en dekoration och prydnad när den inte används, säger Sandra Eriksson.Varianter med annat innehåll planeras och produktidén har redan fått godkänt i och med att första omgången Smart Heart slutsåldes.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om