Videon är inte längre tillgänglig
Han har under natten via sitt arbete följt det tragiska händelseförloppet i Lapplandsfjället.
Det var vid halvettiden på natten mot fredagen, som det norska flygplanet sände ut en nödsignal. Kort därefter kraschade flygplanet på en bergsplatå intill sjön Akkajaure.
Nu kommer förklaringen till att det så kallade mayday hördes bara ett kort ögonblick innan det tystnade.
– Strax innan händelsen höll flygplanet sin marschhöjd på 33.000 fot. Sedan har allt gått oerhört fort, förklarar Anders Lännholm.
"Ett 15 meter djupt hål"
Kraschlandningen har skett på något som liknar en myr. Nedslagsplatsen tyder på att flygplanet störtat rakt ned. På platsen finns ett stort svart hål som är 15 meter djupt och cirka 20 meter i diameter.
Det finns små fragment av flygplanskroppen spridda runt det svarta hålet i en diameter på 50 meter.
– Det är svårt att förklara för en oinvigd hur fort planet fallit, men om du skulle låta ett flygplan falla rakt ned mot marken skulle det inte vara i närheten av sådana här hastigheter. Det är knappt att våra finaste jaktplan klarar att komma upp i den här farten, förklarar Anders Lännholm.
Var motorna igång?
Det snabba fallet tyder på att flygplanets motorer kan ha varit i gång. Det är en av de frågor som Statens haverikommission ska söka svar på.
– Haverikommissionen ställs inte för någon lätt uppgift. Det finns bara ett svart hål i marken och knappt något kvar av planet. Jag förstår inte hur de ska gå tillväga, men känner jag de här killarna rätt kommer de att söka svaret om de så måste gräva upp hela myren, säger Anders Lännholm.